*HAKSIZLIĞA KARŞI SÜKÜT ( susmak ) ETMEK, HAK’KA KARŞI BİR HÜRMETSİZLİKTİR.
*Hak ve hakikat inhisar ( tekel ) altına alınamaz
*MENFAAT ÜZERİNE DÖNEN SİYASET, CANAVARDIR.
*Hak’kın hatırı ali( yüksek, yüce )dir.Hiç bir hatıra feda edilemez.
*Her söylediğin hak olsun, fakat her hakkı söylemeye senin hakkın yoktur.
* KUR’AN BİZİ SİYASETTEN MEN ETMİŞ, TA Kİ ELMAS GİBİ HAKİKATLERİ EHL-İ DÜNYANIN NAZARINDA CAM PARÇALARINA İNMESİN.
*Sen mesleğini ve efkarını ( fikirlerini, düşüncelerini ) hak bildiğin vakit, ‘’ mesleğim haktır veya daha güzeldir ‘’ demeye hakkın var. Fakat, ‘’ yalnız hak benim mesleğimdir ‘’ demeye hakkın yoktur.
*Düstür’u ( kanunu, kaidesi ) nübüvvet (Nebilik, Peygamberlik ), ‘’ kuvvet haktadır, hak kuvvette değildir ‘’ der, zülmü keser, ADALETİ temin eder.
*KUVVET, HAKKA HİZMETKAR OLMALI.
*Baki ( kalıcı, devamlı ) bir hakikat, fani ( geçici, sonlu ) şahsiyetler üstüne bina edilmez. Edilse, hakikate zülümdür.
*Nev-i ( cinsi, sınıfı, türü) insanın yüzde sekseni ehli (sahip, yetkili,malik ) tahkik (araştırma, soruşturma, inceleme ) değildir ki, hakikate nüfuz ( içe, öteye geçme, işleme ) etsin ve hakikati hakikat tanıyıp kabul etsin.
*HASTALIK; HİÇ ALDATMAZ BİR NASİHAT VE İKAZ ( uyarı ) EDİCİ BİR MÜRŞİD( irşad eden, doğru yolu gösteren )DİR.
*Ziya ( ışık, aydınlık ) ile mevcudat ( bütün varlıklar, yaratılmış şeylerin tamamı, kainat ) görünür, hayat ile mevcudat bilinir. Her biri birer keşşaftır ( keşfedendir ).
*Veledin ( çocuk, oğul, evlat ) hakkı yoktur ki, pederine ( babasına ) karşı, hak dava etsin. Pederini haksız görse de, ona isyan edemez. Demek pederine isyan eden ve onu rencide ( incitme, gücendirme, kalp kırma ) eden, İNSAN BOZMASI BİR CANAVARDIR.
*HAYIRDA VE İHSANDA İSRAF OLMADIĞI GİBİ, İSRAFTA DA HİÇ BİR HAYIR YOKTUR.
*His ve heves kördür, akıbeti ( nihayeti, sonu, neticeyi ) görmez.
*Her bir günah içinde, küfre gidecek bir yol vardır.
*Gençlik damarı, akıldan ziyade hissiyatı dinler.
*EN ZİYADE YARALANANLAR, SİPERİNİ BIRAKIP KAÇANLARDIR. EN AZ YARA ALANLAR, SİPERİNDE SEBAT EDENLERDİR.
* Herkes bir meşreb de(yaratılıştan gelen mizaçta, tabiatta, huyda) olmaz, müsamaha( hoş görme) ile birbirinize bakmak elzemdir.
*Tesettür kadınlar için fıtridir. Ref-i tesettür ( tesettürün kaldırılması ) fıtrata münafidir ( aykırıdır ).
* ECEL VE KABİR İNSANI BEKLEDİĞİ GİBİ, CENNET VE CEHENNEM DE İNSANI BEKLİYOR VE GÖZLÜYOR.
*İnsanları canlandıran emeldir, öldüren yeis( ümitsizlik) tir.
*ŞÜKÜRSÜZLÜĞÜN MİZANI ( terazisi, ölçüsü ) HIRSTIR VE İSRAFTIR, HÜRMETSİZLİKTİR, HARAM HELAL DEMEYİP RAST GELENİ YEMEKTİR.