2025-2026 Eğitim Öğretim Yılı Sona Erdi

8 Eylül 2025 tarihinde başlayan eğitim öğretim yılı, bugün sona eriyor. Eğitim yılı boyunca öğrenciler, birinci dönem ara tatilini 10-14 Kasım, ikinci dönem ara tatilini ise 16-20 Mart tarihleri arasında yaptı.

İkinci dönem 2 Şubat'ta başlarken, bugün düzenlenen karne törenleriyle milyonlarca öğrenci yaz tatiline çıkıyor.

Okullarda Kültür, Sanat ve Spor Haftası Düzenlendi

Millî Eğitim Bakanlığı, eğitim öğretim yılının son haftasını "Dönem Sonu Kültür, Sanat ve Spor Faaliyetleri Haftası" olarak değerlendirdi.

Bu kapsamda okullarda düzenlenen kültürel, sanatsal ve sportif etkinliklerle öğrencilerin sosyal gelişimlerinin desteklenmesi, eğlenerek öğrenmeleri ve oyun temelli faaliyetlere katılmaları amaçlandı.

Öğretmenlerin Mesleki Çalışmaları Çevrim İçi Yapılacak

Öğretmenler için planlanan 2026 Haziran Dönemi Mesleki Çalışma Semineri, 29-30 Haziran tarihlerinde çevrim içi olarak gerçekleştirilecek. Seminer programlarının ise 5 Temmuz tarihine kadar tamamlanabileceği belirtildi.

Yeni Müfredat ve Ücretsiz Ders Kitapları Devam Etti

Millî Eğitim Bakanlığı, eğitim yılı boyunca Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında yeni müfredat uygulamalarını belirlenen sınıf seviyelerinde kademeli olarak sürdürdü.

Ayrıca yaklaşık 184 milyon ders kitabı ücretsiz şekilde öğrencilere ulaştırılırken, bu eğitim öğretim yılında okul kıyafetlerine yönelik yeni düzenleme de yürürlüğe girdi.

Çevre ve Dijital Eğitim Projeleri Hayata Geçirildi

MEB, yıl içerisinde çevre ve sosyal farkındalık oluşturmak amacıyla "Yeşil Vatan-Benim Okulum Geleceğe Çare", "Maarifin Kalbinde Ramazan" ve "Maarifin Kalbinde Çocuk" gibi projeleri öğrencilerle buluşturdu.

Dijital eğitim alanında ise "Okul Dışı Öğrenme" platformu ile yapay zekâ destekli yabancı dil platformu DİLİM hizmete sunuldu. Öğretmenler ve veliler için de BiP üzerinden Öğretmen Bilgi Servisi (ÖBS) ile Okul-Veli Asistanı (OVA) uygulamaları kullanılmaya başlandı.

LGS Geride Kaldı, Yeni Eğitim Yılı 14 Eylül'de Başlayacak

Bu eğitim öğretim yılında Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamındaki merkezi sınav 13 Haziran'da gerçekleştirildi.

Millî Eğitim Bakanlığının takvimine göre 2026-2027 eğitim öğretim yılı 14 Eylül 2026 tarihinde başlayacak. Öğrenciler, yaklaşık iki buçuk aylık yaz tatilinin ardından yeniden ders başı yapacak.

Kaynak: AA