Denizaşırı ülkeleri teknesiyle gezme hayali olan Karasulu 65 yaşındaki Cengiz Arslanoğlu, Karasu'dan yola çıkarak Pasifik Okyanus'una gitmişti. 65 yaşındaki Arslantaş sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda 18 gün süren zorlu deniz yolculu8ğunda rahatsızlandığını söyledi. Hastaneye kaldırılan Arslantaş tedaviye alındı.

Arslantaş'ın paylaşımı şu şekilde;

ECUADOR,Guayaquil...
Costa Rica'dan ayrıldıktan sonra hiç ummadığım denizle karşılaştım. Buraların kış mevsimi olduğunu biliyordum ama Pasifik'in bilhassa bu bölgelerin bu kadar sert olacağını tahmin etmemiştim.18 gün gece gündüz deniz/fırtına/yağmur/rüzgarla mücadeleden sonra Ecuador/Machala'ya vardım. Bu zorlu seyri daha sonra yazacağım..

Kapalı bozuk bir havanın akşamı Colombia (Kolombiya) açıklarında sol kalça bölgesinde şiddetli ağrı başladı, apandisit diye telaşa düştüm. Yağmur var, kamaraya kapandım, SOS verdim.
Sabaha kadar ağrılar, sancılarla devamlı yalpalarda olan teknede kıvrandım durdum.Ağrı kesici ilaç aldıktan sonra biraz rahatladım, uyumuşum.
Sabah Kolombiya sahil güvenlik uyandırdı,7/8 mil kadar açıktayız.

Hava bozuk ve yağmurlu.
Tumaco'ya geldik, doktor ve ambülans bekliyordu.
Böbrekten taş düşürüyormuşum, ilaç verdiler..
Yarım gün kadar askeriye kışlasında kaldım.
Kendimi iyi hissedince kendi rızamla hatta imza ile yola koyuldum, yoksa bırakmıyorlardı.
Tek derdim Pasifik sezonunu kaçırmadan devam etmekti.
Günde 2/4 saat uykularla seyir yapıyorum, bazen uyumaya bile fırsatım olmuyordu.
Bu arada sağ ayağım kaval kemiğim yaralandı, bir kaç gün sonra gece vakti sallantıda aynı yerden gene darbe aldım. Arada bir gözüken yakıcı güneşin de etkisiyle şişmeye başladı.

İlk zamanlar önemsemedim.
Machala'da ilk çıktığım limanda liman doktoruna gittim, iki iğne vurdu.
Bu arada limana izinsiz girmem ve ülkeye izinsiz ayak basmaktan büyük sıkıntı yaşadım.
Her ne kadar yardıma muhtacım desem de polis o bölgeden uzaklaşmamı söyledi ve sığ denizlerin bol olduğu yerlerden geçerek Guayaquil'e geldim.
Ayağımın şişliği inmediği gibi ağrılar başladı.
Şehrin içindeki yachtclub'e giderken köprünün altından geçemedim ve kıyıya yanaşarak yardım istedim.

Sahil güvenlik geldi.
Kıdemli yüzbaşı Nixson Ponce olağanüstü ilgilendi.
Önce Dr.lar tekneye geldi baktılar ve hastaneye yatmamı önerdiler.
Tekneyi sahil güvenliğin iskelesine çektik.
Pasaport polisi (migration), emniyet polisi,ambülans geldi.
Seyahatime büyük ilgi duyan Yzb.Nixson beni onlara tanıttı, hepsi de saygı duydu güler yüzle karşıladılar, resimler çektik.
Pasaportuma giriş damgası vuruldu dolayısıyla Galapagoslar'ın da..
Ve ambulansla 28 Mayıs cumartesi günü Guayaquil General Guasmo Sur hastanesine geldik ve seruma bağlandık.4 gündür serumdayım..7 senelik modern bir hastane..
Dizden ayağa kadar olan şişlik indi, sadece yara bölgesi yumurta şeklinde şişlik kaldı, o da düzelecek ilaçlarla..
Evet nerden nereye...Karasu'dan kalk buralara kadar telsiz olmadan, otopilot olmadan ufak tekneyle gel ve çeşitli maceralar yaşa,

Dünya vatandaşı ol.
Bambaşka duygular, nasıl anlatacağımı bilemiyorum ama bir gerçek var, beni ancak; bir balıkçı değil, yelkenci değil denizlerde yaşayan/yaşamış "gerçek denizciler" anlar..

Tamamen manuel ilkel şartlarda Dünya'yı dolaşan Sadun Baba yaşasaydı beni çok iyi anlardı..
Şartlar ne olursa olsun planımı projemi bozmadan seyahatime aynı şekilde manuel olarak devam edip sonlandıracağım..
"En derin denizlerde boğula boğula becerirsin tek bir nefesle yaşamayı. Friedrich Nietzsche"

Ecuador/Guayaquil'in Pasifik kıyısından sevgi ve selamlarımla..