Hürmüz Boğazı üzerinden geçen ABD bayraklı kargo gemisinin insansız hava aracı (İHA) saldırısıyla hedef alındığı bildirildi. Saldırının ardından bölgede güvenlik alarmı yükseldi.

ABD’den İran üslerine saldırı iddiası

Gemi saldırısının ardından ABD ordusunun, İran’ın Hürmüz Boğazı çevresindeki bazı askeri noktalarına saldırı düzenlediği öne sürüldü.

İran’dan karşılık: füze saldırısı

İran Devrim Muhafızları ise buna karşılık bölgedeki ABD üslerini hedef alan füze saldırıları gerçekleştirdiğini açıkladı.

“Pişman olacaklar” mesajı

İbrahim Azizi, sosyal medya üzerinden yaptığı açıklamada ABD’yi ateşkesi ihlal etmekle suçlayarak, “Pişman olacaklar” ifadelerini kullandı.

Bölgede yaşanan gelişmelerin ardından uluslararası kamuoyunun tepkisi ve diplomatik girişimlerin artması bekleniyor.

Kaynak: RSS