Yeni sistemle birlikte elektrik sayaçları merkezde olmak üzere su ve doğalgaz tüketim verileri de aynı dijital altyapıya entegre edilecek. Vatandaşların tüm enerji ve su kullanım bilgilerini tek bir platform veya mobil uygulama üzerinden takip edebilmesi planlanıyor.

Anlık tüketim takibi mümkün olacak

Sistem sayesinde kullanıcılar:

  • Günlük ve anlık tüketim verilerine
  • Geçmiş dönem karşılaştırmalarına
  • Tüm fatura kalemlerine

tek ekrandan erişebilecek.

“Millî ekosistem” yapısı kuruluyor

MASS projesinin, farklı marka sayaç ve yazılımları ortak bir sistemde buluşturan millî bir dijital altyapı olacağı belirtiliyor. Bu yapıyla maliyetlerin düşmesi ve sistem bağımlılığının azaltılması hedefleniyor.

Kırsalda hibrit altyapı planı

Kırsal bölgelerde farklı haberleşme teknolojilerinin birlikte kullanılacağı hibrit bir sistem üzerinde çalışıldığı, AR-GE sürecinin devam ettiği ifade ediliyor.

Faturalarda yeni dönem

Projenin hayata geçmesiyle birlikte Türkiye’de enerji ve su tüketiminde daha şeffaf, merkezi ve dijital bir yönetim döneminin başlaması bekleniyor.

Kaynak: sosyal medya