Yeni sistemle birlikte elektrik sayaçları merkezde olmak üzere su ve doğalgaz tüketim verileri de aynı dijital altyapıya entegre edilecek. Vatandaşların tüm enerji ve su kullanım bilgilerini tek bir platform veya mobil uygulama üzerinden takip edebilmesi planlanıyor.
Anlık tüketim takibi mümkün olacak
Sistem sayesinde kullanıcılar:
- Günlük ve anlık tüketim verilerine
- Geçmiş dönem karşılaştırmalarına
- Tüm fatura kalemlerine
tek ekrandan erişebilecek.
“Millî ekosistem” yapısı kuruluyor
MASS projesinin, farklı marka sayaç ve yazılımları ortak bir sistemde buluşturan millî bir dijital altyapı olacağı belirtiliyor. Bu yapıyla maliyetlerin düşmesi ve sistem bağımlılığının azaltılması hedefleniyor.
Kırsalda hibrit altyapı planı
Kırsal bölgelerde farklı haberleşme teknolojilerinin birlikte kullanılacağı hibrit bir sistem üzerinde çalışıldığı, AR-GE sürecinin devam ettiği ifade ediliyor.
Faturalarda yeni dönem
Projenin hayata geçmesiyle birlikte Türkiye’de enerji ve su tüketiminde daha şeffaf, merkezi ve dijital bir yönetim döneminin başlaması bekleniyor.





