Başkan Mutlu Işıksu, “CHP’nin malum il başkanı yine hiç araştırma yapmadan, kamuoyunu takip etmeden, şehir insanı ile istişare etmeden çok talihsizce bir açıklama yapmış ve bize sorular yöneltmiştir. Ada Hayat Projemiz ile ilgili şeffaflıktan ve istişarelerimizden hiç ödün vermedik, vermeyiz ve sayın il başkanının merakını yeniden giderelim ki bir daha kamuoyunda yer edinmek adına bu konuda girişimlerde bulunarak şehrimizi meşgul etmesin.” diyerek başladığı yazılı açıklamasında şu ifadelere yer verdi;

BU PROJE İÇİN HARCANACAK PARA
“Ada Hayat Projesini kendini finanse edecek şekilde hazırladık. Mimari proje, değerleme ve konsept geliştirme çalışmalarımızı tamamladık. Bu çalışmalarımız haricinde Adapazarı Belediyesi olarak hak sahipleri ile birlikte projenin inşaatına hiçbir bedel ödemeyeceğimiz için kredi kullanmayı da öngörmüyoruz.”

PROJE SÜRESİ
“Bu sorunun cevabını da defalarca verdik ancak mezkûr il başkanı için tekrar cevap verelim. Yapı ruhsatının düzenlendiği tarihten itibaren 15 ay içerisinde projenin tamamlanmasını hedefliyoruz ve tüm çalışmalarımızı bu hedef doğrultusunda planlıyoruz.”

PROJENİN İHALESİ, YÜKLENİCİ FİRMA, YER SAHİPLERİ ANLAŞMA
“Projenin ihalesi yapılmadı. Çalışmalarımızı tamamlamak üzereyiz çok yakın zamanda ihaleye çıkacağız. 2886 sayılı devlet ihale kanunu kapsamında, şeffaf bir şekilde yürütülecek ihalemiz sonucunda en iyi teklifi veren firma yüklenici olacaktır.

İhalesi yapılmayan bir işin yüklenicisinin belli olması söz konusu dahi olamaz. İl Başkanının bilinçaltının dışavurumu bu şekilde olabilir ancak Cumhur İttifakı belediyeleri olarak biz kanun dışı hiçbir şeye asla tevessül etmedik, etmeyeceğiz.

Hak sahipleri ile arsa payı açısından mutabakat oranımızın yüzde 94’lere ulaştığını daha önce de paylaşmıştık. Ancak bu oranın daha yukarılara çıktığının, rekor seviyelere ulaştığının müjdesini de bu vesileyle vermek istiyoruz. Şehrin tam kalbinde yer alan bir alanda böylesi bir mutabakata ulaşmanın, şeffaf, adaletli ve hakkaniyetli bir paylaşımla, hak sahiplerinin desteğini alarak olabileceğini de ayrıca vurgulamak istiyoruz.”

İDDİALARA CEVABEN
“Soruların cevaplarını verdikten sonra şimdi de mezkûr il başkanının iddialarına geçelim. CHP’nin il başkanı, şeffaflık ve istişare kelimelerinin ne anlama geldiğini AK Parti’mizden hala öğrenmeye çalışıyor. Fakat talihsiz açıklamalarından da görüyoruz ki öğrenmiş değil. Biz zaten ihalelerimizi canlı yayınlıyoruz. Adapazarı Belediyesi olarak istişare ve şeffaflığa ne kadar önem verdiğimizi de kamuoyunun takdirlerine sunuyoruz.

Ada Hayat Projesi, 6 farklı projeyi de bünyesinde barındırıyor. Vergi Dairesi olarak nitelendirilen şehrin çok katlı binalarından birini yıktık. Hilmi Kayın İş Merkezi, mevcut Belediye Binası ve üçgen ada olarak tabir edilen binalar da proje kapsamında yıkılacak. Yani şehrin tam kalbinde bir ferahlama sağlıyoruz derken mezkûr il başkanı betondan bahsediyor. Ada Hayat ile meydan alanı genişliyor, yeşil alan genişliyor, tarihe saygının nişanesi Orhan Gazi Miğfer Müzesi ile kültürel tesis alanı sıfırdan inşa ediliyor, çevre yollar genişliyor, Orhan Camii’nin meydan alanı genişliyor. Yani tam olarak yeni bir meydan, yeni bir çarşı, yeni bir akıllı otopark, yeni birçok amaçlı salon (tiyatro, konferans ve evlendirme dairesi), yeni bir belediye binası ve yeni bir müzeyi şehrimize kazandırıyoruz.

BELEDİYE BİNASI
Sayın İl Başkanı, teknik kısımlar diyerek belediye binamızın yerinden söz ediyor. Bizler, şehrimizin kuruluşuna ve Orhan Gazi’ye işaret ediyor; Orhan Camii’ne ve Tarihi Uzunçarşı’ya çok yakın bir alanda tarihe saygımızın nişanesi olarak belediye binamızın yapısını sıfır noktasına indiriyoruz. Şehir tarihine, şehir kültürüne, şehir aidiyetine katkı sunacak, belediyemizi hemşehrilerimizden uzaklaştırmayacak bu kıymetli çalışma yerine, o noktaya bambaşka bir yapı inşa etseydik zannediyoruz ki mezkûr il başkanının teknik kısım diyerek bahsettiği mesele de olmayacaktı.

SEÇİMDEN BİR GÜN ÖNCE YA DA BİR GÜN SONRA
“Seçime az kala bu projeyi başlatmaya ne gerek var?” diyen Sayın İl Başkanı, şehrimize ve milletimize karşı iddiası olan sevgisini seçimlere endekslemiş görünüyor. Kendisinin bu kısmı daha dikkatli okumasını salık veriyoruz. Biz, Adapazarı’mıza taahhütlerimizi seçimlerden önce sunduk, verdiğimiz sözleri de tek tek kapsamlarını genişleterek yerine getirmeye devam ediyoruz. Seçimden bir gün önce, aynı gün ya da bir gün sonra… Her gün, her saat, her dakika bizler tam kadro sahadayız, milletimizin gönlündeyiz, büyük bir aşkla çalışmaya da devam ediyoruz.

ADAPAZARLILARA TEŞEKKÜR
Ada Hayat projemize destek veren tüm şehrimize müteşekkiriz. Ada Hayat, tamamen şehir insanı ile ve tüm dinamiklerle yaptığımız istişareler neticesinde ortaya çıkmıştır. Ada Hayat, ‘Adapazarı’nda Hayat Var’ diyen, bu şehri çok seven herkesin projesidir. Bizlerle olan kıymetli hemşehrilerimize çok teşekkür ediyoruz. Muhalefet partilerin Adapazarı Belediyesi meclis üyelerine, CHP’nin Adapazarı Belediyesi Meclis Üyesi Sn. Haluk Akbay’a da projemize verdiği destekle Adapazarı’mıza verdiği kıymeti de gösterdiği için ayrıca teşekkür ediyoruz.

Bizler tüm şeffaflığımızla sahadayız, milletimizleyiz. Talihsiz açıklamalar ve hakkaniyet yoksunu girişimlere cevaplarımızı, çok sevdiğimiz Adapazarı için aşkla çalışarak vermeye devam edeceğiz.”